monitoring w zakładzie pracy a rodo. Zdobycie umiejętności przeciwdziałania naruszeniom artykułów ustawy o ochronie danych osobowych przez poznanie nowej podstawy prawnej również środków technicznych które sprawdź jak ująć monitoring wizyjny w regulaminie pracy zapewnią bezpieczeństwo prowadzonej przez archiwistów dokumentacji pracowników także dokumentacji archiwum. Dodatkowo uczestnicy zdobędą umiejętność prawidłowego archiwizowania dokumentacji pod względem najnowszych wymagań archiwów. Archiwiści zakładowi, pracownicy składnic akt również wszyscy pracownicy zajmujący się archiwizacją w firmach i urzędach. Program artykułu o monitoringu: Archiwa a RODO czyli przesłanka prawna: Ochrona danych osobowych w archiwum przesłanka prawna obowiązująca od 25 maja 2018; Współpraca Administratora Danych Osobowych (ADO)\ Inspektora Ochrony Danych (IOD) z Archiwistą zakładowym \osobą zajmującą się archiwum \składnicą: nowe obowiązki i zadania archiwisty; Zasady przetwarzania danych osobowych w archiwach \składnicach akt: zasada legalności -zasada adekwatności dewiza celowości reguła ograniczenia czasowego. Archiwum zgodne z RODO w 9 krokach. Jakie wymogi formalne trzeba spełnić, także jakie środki wdrożyć. Zagadnienia praktyczne. W jakich sytuacjach można przetwarzać dane personalne bez uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych? Kwestia udostępniania dokumentacji – dane osobowe zwykłe a wrażliwe. Karta udostępnienia, karta wypożyczenia. Incydenty przetwarzania danych osobowych w archiwach, zgłaszanie i podejmowanie czynności poprzez archiwistę. Dokumentacja osób nieżyjących. Akta osobowe. Dokumentacja medyczna. Kwerendy, zaświadczenia wydawane z zasobu archiwum zakładowego. Zmiany w zaświadczeniach. Środki techniczne i organizacyjne przetwarzania danych osobowych w archiwach państwowych zgodnie z zasadą adekwatności. Udostępnianie skanów dokumentów w Internecie, np. skany ksiąg parafialnych gdzie występują dane osobowe. Czy możemy udostępniać takie skany, jeżeli nie mamy wiedzy czy podmiot żyje?. Czy możemy użyczać w formie prezentacji (publicznie na wystawach) zdjęcia osób (np. pracowników) bez uzyskania zgody na udostępnienie wizerunku? Czy zgoda każdej osoby ze zdjęcia jest wymagana? Czy można transportować mailem spisy akt osobowych z jednostki organizacyjnej do Archiwum Państwowego, lub ten mail wymaga szyfrowania? Czy można robić fotografie dokumentów zawierających dane osobowe w czasie przeprowadzania kontroli albo ekspertyzy archiwalnej w jednostkach nadzorowanych poprzez Archiwa Państwowe?. Czy Archiwum powinno prowadzić rejestr czynności przetwarzania danych. Zasada ograniczenia czasu w praktyce czyli terminy przechowywania poszczególnych rodzajów dokumentacji. Zmiany w Ustawie o Narodowym zasobie archiwalnym od 16 czerwca 2016 Okresy przechowywania dokumentacji. Dokumentacja kadrowo-płacowa. Dokumentacja finansowo-księgowa. Dokumentacja „unijna”